Enda loodud digitaalse õppematerjali loomiseks kasutasin, keskkonda LearningApps.org. Valisin selle keskkonna, kuna LearningApps on väga lihtne ja mugav kasutada. Samuti on LearningApps'is palju valikuvõimalusi, et luua vahvaid mänge ja teste nii lastele kui ka täiskasvanutele.
Digitaalne õppematerjal asub siin
Digitaalse õppematerjali lõin lastele alates neljandast eluaastast.
Soovisin lõimida kahte valdkonda mina ja keskkond ning matemaatika.
Minu loodud õppematerjali õpieesmärgid:
- Laps tunneb numbreid 1-5.
- Laps oskab seostada pildil olevaid kujutisi numbritega.
- Laps tunneb pildilt ära ja oskab nimetada pildil oleva kujutise.
- Laps oskab arutleda tähtpäeva tegemistest.
Õppematerjali luues, soovisin lõimida selle praeguse teemaga ehk jõuludega. Küsimusetüübiks valisin vastavusse seadmise, kus laps peab kokku viima numbri ja pildi. Näiteks number 2 ja pilt, kus on 2 päkapikku. Mängu alustades, tuleb ette numbrid 1-5 ning 5 pilti, millel on numbrile vastav arv kujutisi. Kui mäng on lõpetatud, saab laps ka tagasisidet, sellele, kuidas tal läks.
Mängimiseks on vaja lapsel eelnevaid teadmisi jõulude kohta ning samuti peab laps teadma numbreid 1-5. Leian, et mänguga saab kinnistada ka laste eelnevaid teadmisi. Näiteks on võimalus kasutada õpetajal õppematerjali peale jõule, kus lapsed saavad seda mängu mängida ning ka jutustada enda jõulupühi. See annab õpetajale võimaluse korrata lastega jõuludest ning ka sellest, kui erinevad võivad jõulud olla. Antud õppematerjali saab kahjuks kasutada ainult jõulude teemaga, kuna õppematerjalis on kasutada jõuluteemalisi pilte.
Õppematerjali saavad kasutada nii õpetajad kui ka lapsed. Õpetajatele on lihtne viis integreerida tavalisse õppe- ja kasvatustegevusse tehnoloogiat. Kuna tegemist on lihtsa ja lühikese mänguga, leian, et laps saab seda mängida üksinda. Mängu käigus saab laps testida enda teadmisi.
Visuaalselt on õppematerjalis kasutatud värvilisi, arusaadavaid, lastemeelseid ja lihtsaid illustratsioone ning pildid on tausatal selgelt.
Õppematerjal on kättesaadav kõigis tehnoloogia vahendites, tahvelarvutites, telefonides ja tavalistes arvutites. Õppematerjalile ligipääsemiseks on vajalik interneti olemasolu.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar