Analüüsimiseks valisin leheküljelt lasteaiaveebimangud.blogspot.com mängu loomade ja lindude rühmitamine.
Õppemäng on loodud aastatel 2008 ning autoriks on Tiia Salm.
Õppemäng on mõeldud vanustele 5-7+
Eesmärk on lastele õpetada rühmitamist, loendamist viieni, järgarve- mitmes, lugemist.
Õppematerjali eesmärk ja õpitulemused
Õppemängu leitavas keskkonnas on välja toodud eesmärgid lõimides kolme valdkonda: mina ja keskkond, keel ja kõne ning matemaatika. Õppemängu eesmärkideks on, et laps tunneb erinevaid linde ja loomi, oskab nimetada järgarve- mitmes, oskab rühmitada. Minu arvates toetab õppemäng ka neid õpieesmärke. Õppemängus seletatakse ilusti ära, mida teha tuleb. Samuti on võimalik jälgida õppemängus, kuidas lapsel läheb ja pärast arutada õppija saavutuste üle. Minu meelest on hea see, et kui lapsel läheb väga sassi siis on tal võimalus uuesti alustada ja proovida.
Motiveeritus ja eakohasus
Leian, et antud õpimäng ei pruugi olla nii motiveeri, kui see olla võiks. Arvan, et kui laps juba paar korda seda mänginud on, tüdineb ta sellest ära, kuna pildi korduvad ja lõpuks kulub lapsele see kõik pähe ja mäng ei ole enam lapsele huvitav. Samuti saavad õppemängu mängida lapsed, kes oskavad mingil määral juba lugeda. Leian, et õppemäng on sihtrühmale eakohane ja lapsed saavad sellega hästi hakkama. Võib tekkida, kus laps ei pruugi teada looma nimetust ja rühma, siis saab õpetaja last ka aidata.
Ainealane korrektsus
Antud õppemäng sisaldas ainealaselt õigeid termineid. Leian, et teriminid on lastele arusaadavad ja eakohased.
Sobiv maht
Arvan, et antud õppemäng on piisavalt pikk ja lapsed ei tüdine nii kiiresti ära. Küll aga mulle tundub, et kui seda mitu korda läbi teha, võib hakata igav ja tekib tüdimus. Samuti saab ka samalt lehelt kohe mänguga alustama minna.
Interaktiivsus
Õppemäng tundub piisavalt interaktiivne õpilaste jaoks. Õppemängus on õppijale järjest ette antud erinevad looma pildid ning laps saab need lohistada õigesse lahtrisse, isegi kui läheb esimesel korral valesse lahtrisse, saab ta uuesti proovida. Samuti on õppemängus kasutatud vähe teksti.
Liigendatus
Minu arvates on õppematerjal kujundatud lihtsalt ja arusaadavalt. Õppemängus olevad pildid on üsna realistlikud, mis aitab ka lapsed paremini seostada eluliselt. Samuti arvan, et pildid on piisavalt suured, et aru saada, millega tegu on. Õppematerjalis on kasutatud on kahet viisi kirjastiili, mis võiks olla kõik ühesugune trükitähtedes, et ka laps saab ülesannet lugeda.
Keeleline korrektsus
Leian, et õppematerjal on keeleliselt korrektne. Kuid ülesande peab ikkagi õpetaja lastele selgeks tegema, kuna ülesande käsklus on kirjatähtedes, mis võib lastele keeruline lugeda olla.
Minu meelest on õppematerjal üldiselt hea ja mugav kasutada. Arvan, et seda saab kasutada ka gruppidena kui ka individuaalselt.
Allikad:
http://lasteaiaveebimangud.blogspot.com/2011/10/loomade-ja-lindude-ruhmitamine.html#links
Õppemäng on loodud aastatel 2008 ning autoriks on Tiia Salm.
Õppemäng on mõeldud vanustele 5-7+
Eesmärk on lastele õpetada rühmitamist, loendamist viieni, järgarve- mitmes, lugemist.
Õppematerjali eesmärk ja õpitulemused
Õppemängu leitavas keskkonnas on välja toodud eesmärgid lõimides kolme valdkonda: mina ja keskkond, keel ja kõne ning matemaatika. Õppemängu eesmärkideks on, et laps tunneb erinevaid linde ja loomi, oskab nimetada järgarve- mitmes, oskab rühmitada. Minu arvates toetab õppemäng ka neid õpieesmärke. Õppemängus seletatakse ilusti ära, mida teha tuleb. Samuti on võimalik jälgida õppemängus, kuidas lapsel läheb ja pärast arutada õppija saavutuste üle. Minu meelest on hea see, et kui lapsel läheb väga sassi siis on tal võimalus uuesti alustada ja proovida.
Motiveeritus ja eakohasus
Leian, et antud õpimäng ei pruugi olla nii motiveeri, kui see olla võiks. Arvan, et kui laps juba paar korda seda mänginud on, tüdineb ta sellest ära, kuna pildi korduvad ja lõpuks kulub lapsele see kõik pähe ja mäng ei ole enam lapsele huvitav. Samuti saavad õppemängu mängida lapsed, kes oskavad mingil määral juba lugeda. Leian, et õppemäng on sihtrühmale eakohane ja lapsed saavad sellega hästi hakkama. Võib tekkida, kus laps ei pruugi teada looma nimetust ja rühma, siis saab õpetaja last ka aidata.
Ainealane korrektsus
Antud õppemäng sisaldas ainealaselt õigeid termineid. Leian, et teriminid on lastele arusaadavad ja eakohased.
Sobiv maht
Arvan, et antud õppemäng on piisavalt pikk ja lapsed ei tüdine nii kiiresti ära. Küll aga mulle tundub, et kui seda mitu korda läbi teha, võib hakata igav ja tekib tüdimus. Samuti saab ka samalt lehelt kohe mänguga alustama minna.
Interaktiivsus
Õppemäng tundub piisavalt interaktiivne õpilaste jaoks. Õppemängus on õppijale järjest ette antud erinevad looma pildid ning laps saab need lohistada õigesse lahtrisse, isegi kui läheb esimesel korral valesse lahtrisse, saab ta uuesti proovida. Samuti on õppemängus kasutatud vähe teksti.
Liigendatus
Minu arvates on õppematerjal kujundatud lihtsalt ja arusaadavalt. Õppemängus olevad pildid on üsna realistlikud, mis aitab ka lapsed paremini seostada eluliselt. Samuti arvan, et pildid on piisavalt suured, et aru saada, millega tegu on. Õppematerjalis on kasutatud on kahet viisi kirjastiili, mis võiks olla kõik ühesugune trükitähtedes, et ka laps saab ülesannet lugeda.
Keeleline korrektsus
Leian, et õppematerjal on keeleliselt korrektne. Kuid ülesande peab ikkagi õpetaja lastele selgeks tegema, kuna ülesande käsklus on kirjatähtedes, mis võib lastele keeruline lugeda olla.
Minu meelest on õppematerjal üldiselt hea ja mugav kasutada. Arvan, et seda saab kasutada ka gruppidena kui ka individuaalselt.
Allikad:
http://lasteaiaveebimangud.blogspot.com/2011/10/loomade-ja-lindude-ruhmitamine.html#links
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar