kolmapäev, 12. september 2018

Õppimine ja õpetamine. Mina õppijana ning minu ootused ja soovid.

Minu jaoks tähendab õppimine informatsiooni töötlemist, arutamist ja omandamist, mis toob endaga kaasa palju oskusi, teadmisi ning võimalusi edasises elus.Õpetamine samas ei erine palju õppimisest, kuna ka õpetamisega tegelikult me ka õpime. Minu arvates on õpetamine oma varasemate teadmiste ja oskuste edasi andmine inimestele, kes neid veel ei tea või ei oska.


Õppimine võib toimuda mitmel erineval meetodil. Enamus juhtudel me õppime koos on klassikaaslastega klassiruumis kuulates õpetajat. Õppimine kui  informatsiooni läbi töötlemine võib toimuda muusikalisel meetodil, vaikses keskkonnas, rühmatöödes või internetis. Õpetamisega tegeleb tavaliselt õpetaja või õppejõud, kus siis antakse õpilastele seda informatsiooni, mis neil vaja on et läbida eksam, arvestus, kool. Õpetamise ajal õpilased kuulavad õpetajat ning  kirjutavad konspekte, et siis hiljem kodus õpitut kinnistada.



Õpetaja/õppejõud mõjutab, meid, õppijaid oma kiirusega. Mõned õpetajad liiguvad oma aines nii kiiresti edasi, et õpilastel võib jäädad konspektidesse tühje auke, mis ei ole pärast kinnistumisel hea. Vahel võib ka juhtuda, et õpetaja/õppejõud jätab end õpilastele arusaamatuks ning keeruliseks mõista. Samuti võib õpilastele stressi tekitada õppejõu/õpetaja tagasiside mitte andmine tööde, eksamite kohta.



Üliõpilase staatust mõistan sellisena, et inimene on tahtnud tulla vabatahtlikult õppima kõrgharidust ja omada omale meelepärane eriala. Samuti ülikooli tulemine on iga inimese omaenda otsustada, seda ei tohiks sundida keegi. Inimesel võiks olla motivatsioon ja tahe tulla ülikooli õppima ja kool ka heade tulemustega lõpetada. Üliõpilast võiks kohelda kui täiskasvand inimest, sest minu arvates peaks üliõpilane tegema iseseisvaid otsuseid ja olema kohusetundlik. Minu jaoks tähendab üliõpilaseks olemine kohustust osaleda ainetundides ja need ka positiivselt läbida. Üliõpilasena olen väga kohusetundlik ja teen koolitööd õigeks tähtajaks ära. Minule tähendab üliõpilaseks olemine kui iseseisva elu algust, kus pean tegema sobivaid ja tõhusaid otsuseid.



Minu arvates peab üliõpilasel olema avatud ja loogiline mõtlemine, mis aitaksid teda õpingutel ja eksamitel. Üliõpilane peaks olema väga seltsiv oma kursusekaaslastega, et neid aidata või ise abi küsida kui vajadus tekib. Üliõpilase õpistrateegiateks oleksid kasulikud informatsiooni õige töötlemine, välja tuues, mis tähtis, mis mitte. Samuti tehnoloogia hea kasutus oskus tuleb üliõpilastel väga kasuks. Üliõpilase hoiakud peaksid olema avatud kõige suhtes, sest kui olla kinnine ja mossis ei ole ka õppimine kerge. Minu arvates ei tohiks üliõpilane olla liiga kiire järeldusi tegema, sest kunagi ei tea tegelikke põhjuseid iks üks või teine asi juhtus.



Mina mõistan ülikoolis õppimist, kui ise õppimist, sest iseseisvat tööd ja informatsiooni töötlemist on rohkelt.Ülikoolis õppimine on väga intensiivne ja aega nõudev, kuna kõik ülikooli tööd on mahukad ja huvitavad. Minu jaoks on õppimist toetavad tegurid tehnoloogia kasutus loengutes, õppematerjali kättesaadavus interneti keskkondades ning kodutööde tegemine ühte kausta (näiteks e-Portfoolio). Minu jaoks takistavad tegurid on ekraanide jälgimine ja samalajal keskendumine ainele, sest kui koguaeg ekraane vaadata ja neile keskenduda siis väsivad silmad ära ja kõik muu läheb ühest kõrvast sisse ja teisest välja.



Minu ootused õppejõult on kiiret tagasisidet ja sujuvat koostööd edasistel õpingutel. Samuti ootan õppejõudelt palju huvitavaid ja mängulisi tunde.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar