esmaspäev, 14. oktoober 2019

Õpikeskkondade kaardistus


Personaalne õpikeskkond tähendab minu jaoks virtuaalset keskkonda, mida kasutan õppimiseks ja informatsiooni leidmiseks. Nende alla kuuluvad keskkonnad, mida kasutan teistega suhtlemiseks, akadeemiliste tekstide leidmiseks, kodutöö vaatamiseks ning koolitööde tegemiseks. Enda personaalse õpikeskkonna mõistekaardi tegin bubbl.us. Kasutasin seda, kuna olen sellega ennem kokku puutunud ning see on minu jaoks lihtne ja mugav kasutada. 



Õpikeskkondi kasutan koostööks kursusekaaslastega, õppejõududega ja lastevanematega. Antud juhul ma lastevanematega kokku ei puutu, kuna ei tööta hetkel. Tean, et lastevanematega koostööks olevaid keskkondi, aga ei kasuta neid.

Minu jaoks on olulised keskkonnad, kus saan kergesti suhelda kursusekaaslastega, vahetada omavahel ideid, anda üksteisele nõu ning keskkonda, kus on mugav koos samaaegselt koolitöid teha. Nendeks kõige paremad keskkonnad on Facebook ja GoogleDrive, kuna Facebooki kaudu on mugav suhelda ning inimesi kätte saada ja GoogleDrive'is on mugav ja lihtne jälgida oma meeskonna kaaslaste tegevusi. Samuti kasutan ka loenguid ja raamatukogu, kui keskkonda, kus saab kursusekaaslastega arutada ja otsida materjale antud teema kohta. Kursusekaaslastega saab hästi rühmatöödel kasutada ka YouTube'i, kuna kui on vaja teha video, siis saab selle sinna kergesti üles panna ja teistega lingikaudu jagada. Samuti saab YouTube'is postitada videosi nii, et neid näeb ainult konto omanik ja need kellega linki on jagatud.
Blogger, Moodle, Edidaktikum, Wordpress'i ning Esterit kasutan individuaalseteks koolitöödeks. Bloggerisse postitan ülesande vastuseid ning Edidaktikumist ja Moodlest saan ma ülesandeid ja materjale erinevate kursuste kohta ning Wordpress'ist saan ma teada, mis kodus teha jäi.  Ester on hea infosüsteem, kust otsida koolitöö jaoks raamtuid, ajakirju, artikleid jms. 
Samuti erinevate failide tegemiseks kasutan keskkondi Word, GoogleDrive, Excel ning PowerPoint. Antud keskkondade puhul on mugav edastada kursusekaaslastele ja õppejõududele faile. Miinuseks on, see et antud keskkondade puhul v.a GoogleDrive, ei ole võimalik neid faile korrigeerida või parandad teistel. 
Õppejõududega kasutan pigem keskkondi Gmail ja GoogleDrive. Kasutan neid kahte keskkonda, kuna GoogleDrive'iga saan jagada faile, mida saab õppejõud vajadusel korrigeerida ning Gmaili kasutan õppejõududega suhtlemisel. Õppejõududega ma ei kasuta kindlasti Facebooki, kuna see ei ole ametlik.
Antud keskkondadest kasutan kõiki, kuid kõige tihedamalt ikkagi Edidaktikumi, Facebooki, Wordpress'i, Blogger, GoogleDrive'i, Moodle'it ning Gamili. 
Hetkel ei oska öelda, milliseid õpikeskkondi ma veel juurde vajan.
Parandustegevuste kavandamisel võiksin mõelda õppejõududega Facebook'i kasutamisele, kuna siis saab kiiremini õppejõu võib-olla kätte ja ei pea kartma, et kiri kohale ei jõua.  Kindlasti tulevikus hakkan kasutama keskkondi, kus suhelda lastevanematega. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar